Wójt Gminy Miłoradz– Gminny Komisarz Spisowy
ogłasza nabór kandydatów na rachmistrza terenowego
do przeprowadzenia Powszechnego Spisu Rolnego 2020 r.,
który odbędzie się w dniach od 01 września 2020 r. do 30 listopada 2020 r.
Na podstawie art. 20 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 roku (Dz. U. z 2019 r., poz. 1728).
I. Wymagania:
Kandydat na rachmistrza terenowego powinien spełnić następujące warunki:
- być osobą pełnoletnią;
- zamieszkiwać na terenie Gminy Miłoradz;
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie;
- posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie;
- nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dodatkowe: znajomość obsługi komputera i funkcjonowania obsługi GPS, pełna sprawność fizyczna, komunikatywność i umiejętności interpersonalne, znajomość zagadnień z zakresu rolnictwa, prawo jazdy kategoria B, obowiązkowość, rzetelność, staranność oraz umiejętność organizacji pracy własnej.
II. Kandydat na rachmistrza terenowego:
1) zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu, które odbędą się w okresie sierpień - wrzesień, w ramach, którego uzyska informacje o statystyce publicznej, w tym tajemnicy statystycznej; o zakresie podmiotowym i przedmiotowym spisu rolnego; o sposobie wykonywania poszczególnych czynności w ramach bezpośredniego wywiadu z użytkownikiem gospodarstwa rolnego, w tym o sposobie obsługi urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu rolnego;
2) jest wpisywany na listę kandydatów na rachmistrzów terenowych prowadzoną przez właściwego Gminnego Komisarza Spisowego pod warunkiem, że z egzaminu testowego uzyska wynik, co najmniej 60 % poprawnych odpowiedzi; kolejność na liście jest ustalana według liczby punktów zdobytych z egzaminu testowego.
III. Rachmistrza terenowego powołuje zastępca właściwego Wojewódzkiego Komisarza Spisowego spośród osób, które uzyskały najwyższą liczbę punktów z egzaminu testowego, kierując się kolejnością na liście kandydatów na rachmistrzów terenowych.
IV. Do głównych zadań rachmistrza terenowego należeć będzie:
1) Zbieranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań, opracowanym przez CBS:
2) Przeprowadzenie wywiadów telefonicznych lub bezpośrednich w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19;
3) Przejęcie części zadań innych rachmistrzów terenowych, w sytuacji awaryjnej, np. gdy zostanie zmniejszona liczba rachmistrzów w gminie albo termin spisu będzie zagrożony.
V. Rachmistrz dokonywać będzie spisu wyłącznie na własnym urządzeniu mobilnym z dostępem do Internetu.
W sytuacji wzmożonej epidemii wirusa COVID-19 rachmistrz terenowy będzie spisywać przydzielone mu gospodarstwa rolne telefonicznie w metodzie CATI na urządzeniach mobilnych, w które zostanie wyposażony.
VI. Kandydat na rachmistrza terenowego składa oświadczenie o spełnieniu wymogu, o którym mowa w pkt. I ppkt. 5 pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
VII. Zgłoszenie kandydata na rachmistrza terenowego powinna zawierać:
1) Kwestionariusz zgłoszeniowy kandydata na rachmistrza terenowego (zał. 1);
2) Kserokopię dokumentu potwierdzającego ukończenie, co najmniej szkoły średniej;
3) Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, w tym przestępstwo skarbowe (zał. 2)
4) Informacja dotycząca RODO (zał. 3)
VIII. Informacje dodatkowe.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej za pośrednictwem poczty lub osobiście w godzinach pracy Urzędu, w kopercie z napisem „Nabór kandydata na rachmistrza terenowego do PSR 2020r.” w terminie od dnia 24.06.2020r. do 8.07.2020 r.” Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wskazanym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane. Decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia dokumentów do Urzędu Gminy.
Adres do doręczeń: Urząd Gminy w Miłoradzu, ul. Żuławska 9, 82-213 Miłoradz.
Wszystkie dokumenty dostępne pod adresem : http://miloradz.biuletyn.net/?bip=2&cid=140&id=4521