Wójt Gminy Miłoradz informuje o naborze wniosków dotyczących udziału w programie pn. „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłosił nabór wniosków na realizację przedmiotowego zadania, w związku z czym niezbędne jest zebranie informacji dotyczących posiadanych przez rolników z terenu gminy Miłoradz odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj.:
- folii rolniczych,
- siatki i sznurka do owijania balotów,
- opakowań po nawozach,
- big bagów.
W związku z powyższym, mieszkańcy zainteresowani udziałem w programie winni złożyć informację o rodzajach i ilości posiadanych odpadów, w Urzędzie Gminy Miłoradz, ul. Żuławska 9, 82-213 Miłoradz
w terminie do 20 sierpnia 2021 r.
Program przewiduje dofinansowanie do 100% kosztów kwalifikowalnych z zastrzeżeniem, że:
1) kwota dofinansowania nie może przekroczyć 500 zł za 1 Mg (tonę) odpadów,
2) podatek VAT nie stanowi kosztu kwalifikowalnego przedsięwzięcia.
W ramach realizacji przedsięwzięcia nie będą kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani będą dostarczyć folię i inne odpady produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez Urząd Gminy.
Dofinansowanie będzie udzielane w formie pomocy de minimis, w związku z czym pomoc udzielana będzie do wysokości limitu dostępnego dla danego gospodarstwa rolnego.
Jednocześnie informujemy, że złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania do kosztów usuwania odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
W razie nieuzyskania przez Gminę Miłoradz dotacji na realizację zadania unieszkodliwiania odpadów pochodzących z działalności rolniczej zadanie nie będzie realizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Miłoradz –
pok. nr 2 lub 12 lub pod nr tel. 55 271-15-31 w. 13 lub 24
Formularz dostępny w załączeniu
bądź do pobrania w Urzędzie Gminy lub u sołtysów.